woensdag 11 september 2013

De eerste dagen/ The first few days 2

Tijdens onze vlucht hebben Dane en ik nauwelijks geslapen, zoals in bericht van Dane te lezen is. Een van de redenen waarom ik niet goed kon slapen was dat er iemand met een overheersende parogeur (lees mondgeur) redelijk dichtbij mij zat. Nadat wij in Hong Kong aankwamen kon ik geen geld pinnen en ook kreeg ik last van mijn buik. De eerste dag was een erg drukke chaotische dag met veel heen en weer reizen en mijn familie bezoeken. Bij mijn opa leerden we Mahjong spelen samen met mijn tante en oom en wat bleek? Dane was een natuurtalent, ondanks dat hij geen chinees kon lezen. Ik was trouwens ook een natuurtalent, alleen was Dane een natuurtalent in winnen en ik in verliezen :P.


Dane the Mahjong master
In de avond gingen wij eten in een dorp (Kam Tin) en dit is echt een dorp, nog dorper dan So Kwun Wat. Het eten was lekker, echter de decoratie was niet wat wij in NL gewend zijn.


Maandag 9 september was onze eerste dag om naar de universiteit te gaan. Na een introductie van de faculteit en een warme welkom van prof. Matinlinna was er niet veel te doen. Immers moesten wij wachten op onze supervisor dr. Tsoi voordat wij verder kunnen gaan met ons onderzoek. Dus hadden we dinsdag een oriĆ«ntatiedag en konden we van Hong Kong genieten. Op de uni heb ik weer een nieuwe naam gekregen, ik heet volgens sommigen nu Ken.  


Woensdag hadden we een afspraak met onze supervisor dr. Tsoi en na een gesprek begon hij te inventariseren wat hij voor materialen voor ons moest verzamelen. Hij is erg behulpzaam en wij hoeven op dit moment nog niets te doen. Naast onze studie zullen wij ook veel lectures en courses bijwonen op het gebied van materiaalkunde. We zijn als het goed is ingeroosterd voor 25 werkgroepen, colleges. Lijkt ons erg leuk! Wat erg opvalt is dat men in Hong Kong nog steeds amalgaam gebruikt. Ook dat zullen wij in onze colleges krijgen. 

De afgelopen 5 dagen heb ik heel veel gereisd naar familieleden heen en weer. Het leek wel een marathon, erg vermoeiend en ik kreeg ook nog veel zweet er gratis bij door de hoge temperatuur (30 graden of hoger). Donderdag gaan Kylie, Dane en ik naar Mong Kok en as. zaterdag ga Dane en ik naar Macau om te gokken... ik bedoel rondkijken. Meer volgt nog, dus blijf volgen!



During our flight Dane and I slept hardly, as you can read in the post of Dane. One of the reason why I couldn't sleep well was because there was predominant periodontitisodor somewhere near me. After we landed on Hong Kong I failed to get money from the ATM and I got stomach ache which lasted for two days. The first day was a very chaotic and busy day with a lot of travelling and meeting my family. When we arrived at my grandpa's home, we had nothing to do so we learned playing mahjong. Dane proved to be a mahjong prodigy since he won 5 times in a row. Also Dane can't read chinese, so remembering the tiles well is very hard for someone who can't read chinese. I also proved to be very talented at mahjong, very talented in losing.. T_T.
In de evening we went to a village named Kam Tin for dinner. The food was amazing despite of the decoration of the restaurant.

And on monday we finally got to go to the university. After an short introduction and a warm welkom by prof. Matinlinna we were free.  We still have to wait for the return of our supervisor dr. Tsoi to be able to start with our research. So tuesday we had a day off. Also when I returned to the faculty, I found out that I got a new nickname. Some people call me Ken now.

We had an appointment on wednesday with our supervisor dr. Tsoi and he begin to arrange the research materials for us. We still haven't done anything yet related to our research because we are still waiting for the instruments etc. Dr. Tsoi was very helpfull and we left the university after having a lunch at the faculty. Besides our research, we will also be following some lectures and courses in the field of dental materials. We are scheduled for 25 courses, so we will be busy starting with friday. What we noticed was that amalgam was still being used and is also a first choice filling material unlinke the Netherlands where resin composite replaced amalgam. 

The last 5 days were very tiring since I travelled to and fro to my relatives. It was like a marathon, also because I was transpiring a lot constantly and the warm temperature (30 degrees Celsius). Thursday Kylie, Dane and I wil go to Mong Kok, a famous place  for the street market and cheap stuffs where haggling is allowed. Coming saturday Dane and I will be going to Macau to gamble all our money... just kidding. Stay tuned!
Chu Kan

1 opmerking: